Bellroy is 10 jaar geleden ontstaan, toen een team van productontwerpers en ingenieurs zich realiseerden dat ze de standaardportemonnee opnieuw konden ontwerpen – en deze konden gebruiken om niet alleen onze manier van leven te verbeteren, maar ook hoe dat leven eruitziet voor ons allemaal.
En na 10 grote jaren zijn we er – en we vinden het geweldig dat jij er ook bent. We hebben een lange weg afgelegd sinds we voor het eerst rond een keukentafel in Bells Beach zaten met een idee, en het is dankzij jullie, onze gemeenschap, dat we het werk dat we doen kunnen doen. Onze vooruitgang is uw vooruitgang. En hier zijn enkele hoogtepunten van de reis tot nu toe.
2010
Het begon met een
We zaten rond een keukentafel en haalden inzichten uit onze carry-blog, Carryology, evenals collectieve kennis over productontwerp, engineering en business, en een optimistische geest … om de wereld te laten zien hoe dun een portemonnee kan zijn. Dat allereerste ontwerp werd wat we nu de Slim Sleeve noemen.
Een werd al snel vijf
We lanceerden ons eerste assortiment producten in augustus – met vijf portemonnees geschoten op een hek in de achtertuin in Melbourne. De Very Small, Very Protective, Slim Sleeve, Hide & Seek en Take Out zijn allemaal ontworpen om mensen hun dagelijkse benodigdheden in minimalistische formaten te laten opslaan en meenemen.
2011
Slim Your Wallet werd een ding. Snel.
We begonnen al snel in te zien dat de wereld klaar was voor slanke portemonnees. Dus hebben we ons verdubbeld, slimyourwallet.com geregistreerd en een campagne gelanceerd waar we nog steeds bekend om staan.
We namen ons slanke ontwerp mee op reis.
Na aanvankelijk succes met onze dagelijkse portemonnees, zijn we uitgebreid naar reizen, met onze iconische en immer populaire Travel Wallet.
2012
We sloten ons aan bij onze eerste internationale retailer – Huckberry.
Sindsdien hebben we onze weg gevonden naar meer dan 1200 handelaars over de hele wereld, en we zijn blij te kunnen zeggen dat Huckberry er 8 jaar later nog steeds een van is.
2013
Ons verkoopteam vloog naar Las Vegas voor hun eerste internationale beurs.
Met handgemaakt hardboard-koffers in Melbourne, droeg het team ons portfolio over de hele wereld voor hun eerste internationale handelsbeurs.
Je vond het leuk wat we deden … dus we hebben een manier gevonden om er meer van te doen. In september 2013 hebben we de volledige capaciteit van onze eerste fabrikant ingeroepen om onze productiecapaciteit te vergroten. Dat betekende dat we toen 90 ambachtslieden hadden, verdeeld over twee verdiepingen van een fabriek in Chennai, India, die fulltime aan Bellroy-producten werkten. (Velen van hen werken nog steeds aan onze producten!)
2014
We zijn bij Roy ingetrokken
Omdat we sinds het begin verschillende banden hadden met de binnenwijk Fitzroy in Melbourne, maakten we in 2014 de zaken officieel; en verhuisde naar onze omgebouwde chocoladefabriek tussen enkele van de meest creatieve (en cafeïnehoudende) bedrijven van Melbourne.
Onze eerste nieuwsbrief kwam in de inbox.
We krimpen er nu een beetje op terug, maar je moet ergens beginnen! En in juni 2014 stuurden we een nieuwsbrief geschreven door ‘Roy de Uil’ zelf. (Geen commentaar.)
2015
We zetten een extra B in Bellroy
We hebben altijd geweten dat we ons bedrijf wilden gebruiken om goede dingen te doen voor de wereld als geheel. En in 2015 voegden we ons bij de bemanning van B Corp-gecertificeerde bedrijven over de hele wereld, die zich inzetten om sociale en milieukwesties op te lossen.
Het assortiment breidde zich uit tot buiten portemonnees.
Onze Phone Case-collectie is uitgebracht voor de iPhone 6 (weet je nog?). De Phone Case – 3 Card heeft sindsdien een herontwerp ondergaan (waar onze obsessie met magneten voor het eerst werd gerealiseerd) en blijft een favoriet – van die van jou en van onze mede-oprichter Andy’s.
We begonnen ons leer te betrekken bij leerlooierijen met een gouden rating.
We hebben jaren besteed aan het verfijnen en verbeteren van manieren om ons leer te kopen. In 2015 hebben we ons ertoe verbonden ons leer te betrekken bij leerlooierijen met een gouden rating van de Leather Working Group (de grootste brancheorganisatie die zich inzet voor milieubeheer in de hele leerketen). Dit betekent dat de leerlooierijen regelmatig worden gecontroleerd en voldoen aan of overtreffen strenge normen met betrekking tot watergebruik, afvalwater, elektriciteit, vervuiling, arbeid, arbeidsomstandigheden en andere criteria. Het betekent ook dat we leer van superieure kwaliteit krijgen met een grote duurzaamheid en een lange levensduur.
2016
Barneys New York gaf ons wat kleurvertrouwen
De New Yorkse modewinkel liet ons spelen met nieuw leer en gedurfde kleuren voor onze eerste samenwerkingscollectie. Het was uitverkocht (je kon dat elektrische blauw niet weerstaan!) En we deden een tweede run met meer kleuren het volgende jaar.
We verdiepen ons in een geheel nieuwe categorie: werkaccessoires.
We begonnen steeds verder uit de zak te kruipen met de lancering van ons assortiment werkaccessoires, waarbij we enkele van de slanke opslagtrucs die we voor portefeuilles hadden gebruikt, toepasten op dagelijkse werkbenodigdheden. De Notebook Cover Mini werd snel de meest regelmatige deelnemer bij alle Bellroy-vergaderingen. En sommigen van ons herinneren zich nog de diepgaande gesprekken over het verschil tussen ‘briefpapier’, ‘uitrustingsstukken’ en ‘werkaccessoires’.
2017
De tijd van verstoppen in de zakken was officieel voorbij. We hebben tassen gelanceerd!
Bellroy was altijd bedoeld als een tassenmerk… maar in ware Bellroy-stijl hebben we er een paar jaar over gedaan om onze tassenontwerpen op de wereld te zetten. Nadat we in de loop der jaren klantinzichten en ontwerptrucs hadden verzameld, voelden we ons klaar en in staat om een verschil te maken in de manier waarop tassen werden ontworpen en gemaakt. Dus eind 2017 hebben we onze eerste collectie van zes stijlen uitgebracht. Inclusief ons immer populaire nietje, de Classic Backpack.
We zijn gemaakt voor Google.
Vanaf het begin hebben we producten ontworpen om de dagelijkse ervaringen van onze klanten te verbeteren. En het is eerlijk om te zeggen dat we behoorlijk opgewonden waren toen een klein, onbekend merk uit Silicon Valley met de naam Google (sarcasme-waarschuwing) ons vroeg hetzelfde te doen voor hun producten. De eerste Made for Google-collectie werd gelanceerd met een leren hoes voor Pixel, een hoes voor het Pixelbook en een Pixelbook-penclip.
A little old carry brand uit Australië werd verkozen tot inaugurele voorzitter van de subcommissie Animal Welfare Group van Leather Working Group.
We zijn erin geslaagd om de naam te begrijpen en zitten onze eerste bijeenkomst in Hong Kong voor, met enkele van ‘s werelds grootste merken (die je zeker zou kennen en / of dragen). We houden nog steeds stand en zetten ons in voor betere traceerbaarheid en dierenwelzijnsnormen in de leerindustrie.
2018
De Classic Pouch werd de meest populaire productlancering
We waren heel blij om te zien hoeveel jullie allemaal genoten van het kleine zakje dat dat kon. We hebben het sindsdien in vele kleuren geremixed en zullen blijven spelen met het op verschillende manieren uitdrukken van deze bescheiden kleine ster.
We hebben onze B Corp-status nogmaals bewezen.
Om B Corps op koers en verantwoording te houden, moeten we allemaal elke drie jaar een hercertificeringsaanvraag indienen. Het is een mooie herinnering aan alle dingen die we goed doen – en ook aan alle dingen die we proberen te verbeteren!
2019
Je hebt voor de 2 miljoenste keer een Bellroy gekocht.
In 2019 hebben we ons 2 miljoenste product verkocht. Verrast emoji! Het was geweldig om enkele van de avonturen te horen die ze met hun eigenaren hebben beleefd – waaronder Tom die een mede-Bellroy-eigenaar een high five gaf in de rij bij Starbucks, en een andere Tom die zijn portemonnee drie keer door de was stuurde! (Probeer dat alsjeblieft niet thuis.) En Jacob die zijn portemonnee in de sneeuw verloor – om hem een maand later weer terug te vinden zodra de sneeuw was gesmolten.
Jullie hebben bewezen fervente slingeraars te zijn.
De Sling werd al snel de meest populaire productrelease aller tijden en was binnen twee weken uitverkocht. Een pluim voor jullie allemaal om ons bevoorradingsteam scherp te houden! We hebben het binnen een paar maanden bijgevuld en keken toe hoe de Sling over de hele wereld op je schouders verscheen.
Met de lancering van ons gerecyclede assortiment hebben we plastic flessen beter gebruikt in zakvorm.
Na jaren van onderzoek, experimenteren en testen hebben we een manier gevonden om onze geweven stoffen te maken van gerecyclede plastic flessen, zonder de kwaliteit en levensduur van die materialen op te offeren. De reactie van onze gemeenschap was hartverwarmend – en motiveerde ons om nog harder te streven naar duurzamere materialen en uiteindelijk de cirkel te sluiten.
2020
We vieren onze mijlpalen en zijn op zoek naar nieuwe.
Sinds die eerste keukentafelbijeenkomst zijn we uitgegroeid tot een wereldwijde ploeg van meer dan 100 mensen (er is nu geen eettafel die groot genoeg is voor ons). Samengebracht met een missie om de wereld beter te laten presteren, zaken te gebruiken als een kracht ten goede en de wereld – en elkaar – te helpen bloeien. Bedankt dat je hier bij ons bent. Voor iedereen die zich e-mails herinnert van Roy the Owl, het surfjargon en ontmoetingen met onze verkoopploeg en hun koffers … wat een rit is het geweest!
2022
Wat betreft 2022, en het nieuwe decennium… er komt nog zoveel meer. Alleen al in 2022 zullen er meer gerecyclede stoffen, creatieve samenwerkingen, een nieuwe kijk op reizen, de rugzak die onze oprichtende ontwerper, Andy, altijd al wilde ontwerpen, en een ander product dat wedijvert met de Sling, gaan.
Dus maak je klaar. En hier is gejuich voor de volgende 10.